"ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ, ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΛΥΧΡΩΜΟ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΤΟ ΑΛΛΟ ΤΟΥΣ ΜΙΣΟ"
Η πρώτη συνάντηση για φέτος στο εργαστήρι προγραφομαθηματικών παιχνιδιών πραγματοποιηθήκε την περασμένη Παρασκευή. Παρά την κακοκαιρία που επικρατούσε τα πρώτα μας παιδάκια κατέφτασαν στο Φουρφούρι για ν΄ ανακαλύψουν νέες γνώσεις, νέα ερεθίσματα και να θέσουν νέους στόχους μαζί μας για τη νέα σχολική χρονιά.
Το σχέδιο εργασίας για το μήνα Οκτώβρη έχει θέμα το φθινόπωρο και τον τρύγο.
Τα παιδάκια πήραν θέση στα τραπεζάκια μας και περίμεναν ν΄αρχίσουμε τις μαγικές μας δραστηριότητες.
Η πρώτη μας επαφή με το φθινόπωρο έγινε μέσα απο ένα πανέμορφο ποίημα εικονόλεξο. Στόχος μας ήταν να διαβάσουμε το ποίημα αφού πρώτα θα αναγνωρίζαμε τι σημαίνει η κάθε εικόνα. Τι να έλεγε άραγε το ποίημα; Ποιές ήταν οι λεξούλες που έδειχναν οι εικόνες;
Δεν μας δυσκόλεψε καθόλου να βρούμε τις λέξεις που κρύβονταν πίσω απο τις εικονίτσες.Έτσι, με μεγάλη ευκολία διαβάσαμε το ποίημα και αφού μας άρεσε το μάθαμε και απέξω στο λεπτό.
Το επόμενο βήμα ήταν να φτιάξουμε και εμείς το ποίημα εικονόλεξο δημιουργώντας τις εικόνες με το δικό μας χεράκι.Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο και τα παιδιά ικανοποιημένα που κατάφεραν να φτιάξουν την εργασία τους.
Η επόμενη πρόκληση ήταν να μάθουμε τους μήνες του φθινοπώρου μέσα απο μικρά ποιηματάκια και να δουλέψουμε και τη γραφή μας. Το φύλλο εργασίας έπεσε στο τραπέζι και τα μολύβια άρχισαν να δουλέυουν για να φτιάξουν όμορφα γραμματάκια.
Ο Σεπτέμβριος, ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος, τα φθινοπωρινά παιδιά του χρόνου πήραν σειρά και γέμισαν τις άδειες γραμμούλες με τα ονόματά τους. Τα μικρά χεράκια τα πήγαν πολύ καλά στη δεξιότητα της γραφής. Μάθαμε και τα χρώματα του φθινοπώρου και έπρεπε να κάνουμε και λίγη πρακτική. Τα φύλλα στο περίγραμμα του χαρτιού άλλαξαν χρώμα και η εργασία μας μεταμορφώθηκες σε φθινοπωρινή.
Το κόκκινο, το πορτοκαλι, το καφέ και το κίτρινο είχαν την τιμητική τους......
Η τελευταία εργασία της ημέρας αφορούσε συμμετρίες φθινοπωρινών φύλλων. Τα παδιά έπρεπε να σχεδιάσουν το άλλο μισό απο τα φύλλα και έπειτα να τα ζωγραφίσουν με το χρώμα που τους ζητούσε.
Η δραστηριότητα αυτή ήταν και η πιο απαιτητική για τα παιδιά, μα παρόλαυτά η προσπάθειά τους ήταν μεγάλη και το αποτέλεσμα έκανε και εμάς περήφανους, μα και τα ίδια τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια και σιγουριά για τις δυνατότητές τους.
Φυσικά, μετά απο τόσο σκληρή προσπάθεια η καλύτερη ανταμοιβή τους ήταν το ελεύθερο παιχνίδι, όπου παρασυρθήκαμε και εμείς μαζί τους και παίξαμε σαν να ήμασταν για λίγο παιδιά ξανά!
Η πρώτη συνάντηση για φέτος στο εργαστήρι προγραφομαθηματικών παιχνιδιών πραγματοποιηθήκε την περασμένη Παρασκευή. Παρά την κακοκαιρία που επικρατούσε τα πρώτα μας παιδάκια κατέφτασαν στο Φουρφούρι για ν΄ ανακαλύψουν νέες γνώσεις, νέα ερεθίσματα και να θέσουν νέους στόχους μαζί μας για τη νέα σχολική χρονιά.
Το σχέδιο εργασίας για το μήνα Οκτώβρη έχει θέμα το φθινόπωρο και τον τρύγο.
Τα παιδάκια πήραν θέση στα τραπεζάκια μας και περίμεναν ν΄αρχίσουμε τις μαγικές μας δραστηριότητες.
Η πρώτη μας επαφή με το φθινόπωρο έγινε μέσα απο ένα πανέμορφο ποίημα εικονόλεξο. Στόχος μας ήταν να διαβάσουμε το ποίημα αφού πρώτα θα αναγνωρίζαμε τι σημαίνει η κάθε εικόνα. Τι να έλεγε άραγε το ποίημα; Ποιές ήταν οι λεξούλες που έδειχναν οι εικόνες;
Δεν μας δυσκόλεψε καθόλου να βρούμε τις λέξεις που κρύβονταν πίσω απο τις εικονίτσες.Έτσι, με μεγάλη ευκολία διαβάσαμε το ποίημα και αφού μας άρεσε το μάθαμε και απέξω στο λεπτό.
Το επόμενο βήμα ήταν να φτιάξουμε και εμείς το ποίημα εικονόλεξο δημιουργώντας τις εικόνες με το δικό μας χεράκι.Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο και τα παιδιά ικανοποιημένα που κατάφεραν να φτιάξουν την εργασία τους.
Η επόμενη πρόκληση ήταν να μάθουμε τους μήνες του φθινοπώρου μέσα απο μικρά ποιηματάκια και να δουλέψουμε και τη γραφή μας. Το φύλλο εργασίας έπεσε στο τραπέζι και τα μολύβια άρχισαν να δουλέυουν για να φτιάξουν όμορφα γραμματάκια.
Ο Σεπτέμβριος, ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος, τα φθινοπωρινά παιδιά του χρόνου πήραν σειρά και γέμισαν τις άδειες γραμμούλες με τα ονόματά τους. Τα μικρά χεράκια τα πήγαν πολύ καλά στη δεξιότητα της γραφής. Μάθαμε και τα χρώματα του φθινοπώρου και έπρεπε να κάνουμε και λίγη πρακτική. Τα φύλλα στο περίγραμμα του χαρτιού άλλαξαν χρώμα και η εργασία μας μεταμορφώθηκες σε φθινοπωρινή.
Το κόκκινο, το πορτοκαλι, το καφέ και το κίτρινο είχαν την τιμητική τους......
Η τελευταία εργασία της ημέρας αφορούσε συμμετρίες φθινοπωρινών φύλλων. Τα παδιά έπρεπε να σχεδιάσουν το άλλο μισό απο τα φύλλα και έπειτα να τα ζωγραφίσουν με το χρώμα που τους ζητούσε.
Η δραστηριότητα αυτή ήταν και η πιο απαιτητική για τα παιδιά, μα παρόλαυτά η προσπάθειά τους ήταν μεγάλη και το αποτέλεσμα έκανε και εμάς περήφανους, μα και τα ίδια τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια και σιγουριά για τις δυνατότητές τους.
Φυσικά, μετά απο τόσο σκληρή προσπάθεια η καλύτερη ανταμοιβή τους ήταν το ελεύθερο παιχνίδι, όπου παρασυρθήκαμε και εμείς μαζί τους και παίξαμε σαν να ήμασταν για λίγο παιδιά ξανά!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου