Δευτέρα, 9 Οκτωβρίου 2017

ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΔΡ. ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΒΕΝΙΑ ΚΟΥΤΣΟΜΠΙΝΑ

"ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ "ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΟ ΘΥΜΟ"

Το Σάββατο που μας πέρασε το Φουρφούρι ξεκίνησε τον κύκλο των φετινών του εκδηλώσεων και εργαστηρίων με μια γνώριμη και αγαπημένη καλεσμένη. Η Δρ. Παιδοψυχολογίας κ. Βένια Κουτσομπίνα καλωσόρισε τους μικρούς φίλους μας λίγο μετά τις 12 το πρωί. Φέτος, ξεκίνησε ένας πρωτότυπος κύκλος εργαστηρίων που στόχο έχει κάθε φορά να φέρει το παιδί αντιμέτωπο με διαφορετικά συναισθήματα και να μπορέσει να τα αντιμετωπίσει με ποικίλες τεχνικές. Το πρώτο εργαστήρι αυτού του κύκλου είχε ως θέμα το θυμό. "Μαθαίνω να διαχειρίζομαι το θυμό μου" λοιπόν , ένα συναίσθημα τόσο οικείο σε όλους μας, μικρούς και μεγάλους. Ένα συναίσθημα που όλοι θέλουμε να χαλιναγωγήσουμε, ώστε να μην βλάψουμε το διπλανό μας, μα και τον ίδιο μας τον εαυτό. Η Βένια ξεκίνησε τις δραστηριότητες καλώντας τους μικρούς μας φίλους να προσποιηθούν πως είναι θυμωμένοι, θέλοντας έτσι να προβάλλει τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του προσώπου και του σώματός μας κατά τη διάρκεια του θυμού. Στη συνέχεια με βοηθό ένα βιβλίο βάλθηκαν να κάνουν όλα όσα κάνει ένας θυμωμένος άνθρωπος, να χοροπηδήσουν, να φωνάξουν, να χτυπήσουν τα δόντια τους, να δώσουν νοερά χτυπήματα και πολλά άλλα. Φυσικά, τα παιδιά έπαιξαν το ρόλο τους τέλεια. Σε ανοιχτή συζήτηση που ακολούθησε η Παιδοψυχολόγος ρώτησε όλα τα παιδιά προσωπικά τι είναι αυτό που τους θυμώνει πιο πολύ και φυσικά οι απαντήσεις ήταν ευφάνταστες, μα και πολύ αληθινές.
Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου στόχος ήταν να μάθουν τα παιδιά τρόπους να διαχειρίζονται το θυμό τους. Η πρώτη τεχνική που μάθανε ήταν αυτή του μαξιλαριού. Κάθε παιδί κρατώντας στα χέρια του από ένα μαξιλάρι, έπρεπε να το χτυπήσει δυνατά, όσο πιο δυνατά μπορούσε, ώσπου να του φύγει η ένταση. Τα παιδιά εκτονώθηκαν πάνω στα μαξιλάρια και για να χαλαρώσουν πιο πολύ η Βένια τα συμβούλεψε να ξαπλώσουν και μετρώντας ως το 10 ο θυμός θα έχει χαθεί. Ο επόμενος τρόπος να φύγει ο θυμός των παιδιών ήταν να χοροπηδήσουν πολύ δυνατά, τόσο ώστε να νιώσουν κουρασμένοι. Όλα τα παιδιά το έκαναν και κουράστηκαν τόσο που χαλάρωσαν για λίγο με κλειστά τα φώτα. Ύστερα από τόση προσπάθεια μάλλον ο θυμός έκανε φτερά.


Στη συνέχεια, μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά μια λευκή κόλλα χαρτί και ένας μαρκαδόρος. Η Βένια ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σύννεφα γκρι, έτοιμα για μια καταιγίδα. Αφού, τα παιδιά ολοκλήρωσαν τη ζωγραφική με το σύνθημα της Βένιας φύσηξαν τα σύννεφα να φύγουν μακριά, όπως ο θυμός ,ώστε να βγει ξανά ο ήλιος και η αγάπη.





Για το τέλος του εργαστηρίου η Βένια κράτησε μια εργασία για τα παιδιά .Δίνοντάς τους το χαρτί θα έπρεπε να ζωγραφίσουν και να σημειώσουν ποιά είναι η δραστηριότητα που τους ηρεμεί. Η ανάγνωση του παραμυθιού "Μια θυμωμένη τίγρη" της συγγραφέως Γιολάντας Τσορώνη - Γεωργιάδη κράτησε το ενδιαφέρον των παιδιών αμείωτο ως το τελευταίο λεπτό.















Μετά τη λήξη του εργαστηρίου η Παιδοψυχολόγος ενημέρωσε τους γονείς τόσο για την πορεία του εργαστηρίου, όσο και για τα εργαστήρια που πραγματοποιεί στο χώρο της με στόχο την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών.
Στο χώρο του δημιουργικού παιχνιδοβιβλιοπωλείου υπήρχε κατηγορία βιβλίων ειδική για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπου δόθηκε σε όσους παρακολούθησαν το εργαστήρι με έκπτωση 10%.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου